Temat: B jak babcia.
Witajcie drogie Szósteczki. W tym tygodniu porozmawiamy sobie o Waszych babciach i dziadkach, ponieważ zbliża się ich święto.
Zastanówcie się
− Co możecie podarować babci i dziadkowi z okazji ich świąt?
− Czego powinniście życzyć babci i dziadkowi?
A dzisiaj poznamy nowa literkę, jaką dowiecie się z filmu:
Czy zapamiętaliście jakieś wyrazy na głoskę B, a może znacie jakieś inne wyrazy. Powiedzcie je Rodzicom.
A teraz podzielcie słowo balon na sylaby i głoski.
− Co słyszycie na początku słowa balon?
− Z ilu głosek składa się słowo balon?
− Co można powiedzieć o tej głosce? (Jest to spółgłoska- zaznaczamy ją na niebiesko).
Zapraszam na chwilę zabawy z balonem( myślę, że w domu macie chociaż jednego balona). Nadmuchajcie go, a Rodziców proszę o zawiązanie.Odbijajcie je, chodząc po pokoju tak, aby nie spadały na podłogę.
A teraz bardzo proszę otwórzcie
Młodsze dzieci różowe książki na str.46 i wykonajcie polecenia a później KP nr 2 str 74.
Starsze dzieci KP nr 2 s. 84, 85, 86, 87.
Powiedzcie co dzieje się na obrazku. Wskażcie to, co w swojej nazwie ma głoskę b.
A teraz przeczytajcie tekst wyrazowo-obrazkowego.
Podzielcie nazwy obrazków na głoski i narysujcie pod nimi odpowiednią liczbę okienek. Przeczytajcie połączenia litery b z poznanymi literami oraz wyrazy .
Na kolejnej stronie przeczytajcie zdania i pokolorujcie odpowiednio rysunki balonów.
W tekście pod balonami odszukajcie literę b i zaznaczcie ją na niebiesko.
Tak wygląda litera B pisana- obejrzyjcie filmik i zobaczcie jak należy ją pisać. Przypominam, że litery piszemy od góry i od lewej strony.
Spróbujcie napisać literę b w powietrzu, na dywanie, na kartce. A następnie w kartach pracy.
Zapraszam na krótką gimnastykę.